Energetica. Queen Of Dancelot. Gepassioneerde teacher, danser en choreografe in hart en nieren. Kordaat en perfectionistisch met een groot hart voor Dancelot en haar dansers. Grote liefde voor het coachen van jonge dansers en richting geven aan deze jonge persoonlijkheden.
Charlotte Vander Zande volgde na haar humaniora een docentenopleiding Lager Onderwijs in Brugge en eenmaal hier afgestudeerd vervolgde ze een Opleiding Dans aan de Hogeschool voor Dans in Lier, nu beter bekend als het Conservatorium Antwerpen. Hier volgde ze een uitvoerende opleiding en werkte ze samen met verschillende nationale en internationale choreografen. Daarna vervolledigde ze haar studie met een opleiding Danspedagogie. Tijdens deze opleiding danste ze alsook in talrijke dans- en evenementproducties en stond ze met haar eerste choreografie ‘Marea’ op het Internationale Theaterfestival in Amsterdam. In september 2006 startte ze haar eigen dansschool Dancelot in Brugge. Door haar liefde voor choreografie startte ze parallel hiermee haar danscompagnie Dancelot Cie-iT. In 2008 werd ze ‘Ambassadeur van de Moderne Dans’ en hierdoor kreeg ze tevens de kans om een choreografie aan te leren aan de dansers van de Bacheloropleiding Dans in Lier. Van 2008-2014 is Dancelot Cie-iT een vaste waarde in het jaarlijkse ‘Dansproject’, een hedendaags dansfestival met optredens in Vlaanderen. Nadien neemt Dancelot Cie-iT een andere wending en creëert Charlotte twee avondvullende voorstellingen ‘AGAPE’ (2013) en ‘Mmiri (HORIZON]’ (2015). Dit waren belangrijke scharniermomenten, want op beide producties integreerde Charlotte tevens heel jonge talentvolle dansers in deze voorstellingen. Van daaruit is dan ook het opleidingstraject binnen Dancelot gegroeid en verder uitgebouwd, met drie talentgroepen Dancelot Jong Talent I & II en Jong Geweld. Ze nemen met veel succes deel aan hoogwaardige danswedstrijden in binnen- en buitenland. Charlotte ontving in 2018 de unieke Award for ‘Best Choreography’ op het internationale dansconcours ‘Young Dancers Competition’. Nog een extra kers op de taart is de deelname van Dancelot Cie-iT aan Belgium’s Got Talent in 2019. Voor dit project werkte Dancelot Cie-iT samen met AndLights en brachten ze 'dans en drones' samen in een creatie die warm onthaald werd. Ze waren hier bij de uitverkorenen om in de grote studioshows op te treden. Charlotte is tevens opgeleid als Contakids docente en is de zakelijk en artistiek leider van Dancelot.
Gracieuze ballerina met een engelenstem. Dansdocente en ‘grand musical lady’ sinds het prille begin in Dancelot. Geeft haar passie met veel liefde en geduld door. Vindt het fantastisch om de leerlingen te zien groeien en stralen in hun danskunsten.
Ellen Braet begon in 1998 haar vooropleiding dans aan de Kunsthumaniora Muziek en Dans in Gent en behaalde met glans haar diploma. In 2002 startte ze haar Jazz en Musical dansopleiding aan de Theaterschool in Amsterdam en behaalde in 2006 haar Bachelor Diploma uitvoerende danseres. In datzelfde jaar was ze te zien in ‘Dracula De Musical’ wat tevens haar stage was. Hiermee was de start van een mooie musicalcarrière gegeven waarin Ellen zowel als zangeres, danseres en Dance Captain te zien was in onder meer ‘Kuifje en de Zonnetempel’, ‘Grease’, ‘Annie’ en ‘Elisabeth’. Tijdens haar musicalcarrière begon ze bij de start van Dancelot tevens lessen Musical te geven. Kort nadien behaalde ze bijkomend een diploma Postgraduaat Dans aan de Katho in Torhout, waarna ze - in een verdere groei van Dancelot - hier ook dansles begon te geven. Ellen staat in voor de lessen Musical en Tapdans, Klassiek Ballet, Pointes en Modern Jazz. Zij staat tevens in voor de lessen Techniek binnen het opleidingstraject en is tevens choreografe/coach voor solo’s en groepsstukken. Naast de talrijke prijzen die ze met Dancelot behaalde, kreeg zij in 2019 op ‘Young Dancers Competition’ de unieke onderscheiding voor ‘Best Choreography’ op dit internationaal dansconcours. Naast haar passie voor Dancelot werkt zij tevens als choreografe voor de musicalvereniging KotéKoer.
Gepassioneerde danseres, choreografe en dansdocente. Houdt van de meest uiteenlopende dansstijlen en deelt haar passie graag met gemotiveerde dansers.
Gwen Hamerlynck volgde opleiding aan de Koninklijke Balletschool van Antwerpen en deed haar stage in de Modern-Klassieke danscompagnie ‘Introdans’. Doorheen al de jaren blijft ze talrijke Moderne, Hedendaagse en Jazz workshops volgen om zichzelf te voeden en bij te scholen. Jarenlang werkte ze als freelance danseres. Ze was onder meer te zien in ‘Utopeace’ van Union Suspecte (danstheater), de theatertour van Praga Khan ‘Moreese.com’ (choreografie Marc Bogaerts), ‘Ne Me Quitte Pas’ (Isabelle Beernaert), de musical ‘Dans Der Vampieren’ en ‘West Side Story’, in tal van tv-programma’s en ze was aanwezig op de meest uiteenlopende events (o.a. van The Cast en Finale Events in choreografie van Laurent Flament en Maithé Gheur). Daarnaast maakte ze tal van choreografieën voor events en shows met haar eventbureau ‘Dance Act’. Sinds 2008 geeft Gwen Hedendaagse Dans aan het MUDA in Evergem en Modern Jazz aan Danshuis De Ingang in Gent. In 2012 richtte ze ‘Compagnie J’ op waar ze talrijke choreografieën voor maakt en wint ze verschillende prijzen. In 2012 wordt ze ‘Ambassadeur van de Moderne Dans’ en behaalt ze de tweede prijs ‘Jonge Choreografen’ van Jeugd en Dans. In 2014 komt Gwen bij Dancelot lesgeven. In 2016 krijgt ze de eerste prijs van de jury op het Festival ‘Dans Aan de Stroom’. In 2019 won ze met ‘Compagnie J’ de wedstrijd ‘Dans met Hanne’ verbonden aan het Canvas programma ‘Hanne danst’. Gwen geeft Klassiek Ballet, Modern Jazz en Pointes in Dancelot.
Mademoiselle Lolo. Energieke krullenbol. Gepassioneerd door dans, choreografie en up-tempo (afro-moderne) bewegingen.
Laurence De Sloovere volgde haar studies aan de Koninklijke Balletschool van Antwerpen, waar zij in 2008 afstudeerde. Na een succesvolle auditie bij de Alvin Ailey American Dance School in New York, verhuisde Laurence naar Manhattan. Daar werd ze opgeleid door danspedagogen waaronder Fred Benjamin, Elena Comendador, Ana Marie Forsythe, Francesca Harper, Tracy Inman, Graciela Kozak en Milton Myers. Tijdens haar verblijf werkte ze samen met verschillende choreografen en trad ze op in bekende theaters als ‘The Apollo’, onder Alvin Ailey II. Bij Alvin Ailey verdiepte Laurence zich in de Lester Horton techniek. Nu doceert ze als één van de weinige deze techniek in verschillende dansstudio’s over heel België. Tussen 2017 en 2019 won Laurence enkele choreografie prijzen en hoopt in de toekomst haar passie voor het maken en brengen van eigen stukken verder te kunnen realiseren. Naast haar opleiding als danser behaalde ze een Bachelor in de Toegepaste Psychologie, volgde ze een opleiding als Health Coach en verdiepte ze zich in de danstherapie. Laurence startte vanaf het schooljaar 2019 als docente Moderne Dans aan de Koninklijke Balletschool van Antwerpen en sloot daarnaast ook aan bij het Dancelot team.
Kent vele passies in het leven. Houdt ervan om deze te delen met gelijkgestemde zielen. En het zorgen voor mensen is wellicht haar grootste passie.
Marloes De Cloedt behaalde haar Bachelor Moderne Theaterdans aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten en werkte aansluitend 10 jaar lang als professionele danseres in Nederland. Sinds 2002 doceert zij lessen Hedendaags, Modern en Klassiek Ballet. Vanaf 2018 verdiepte ze zich in het doceren van ‘Stretching & Kracht’ in Dancelot, waarmee ze onder meer de talentgroepen traint. Marloes geeft tevens de les ‘Klassiek Ballet Volwassenen – Beginners’ in Dancelot. Dit is een les die elkeen van om het even welke leeftijd kan volgen en ze neemt je mee in de wonderlijke wereld van Klassiek Ballet. Daarnaast doet ze het management van verscheidene artiesten zoals haar eigen vader, cartoonist Marec en baat ze ‘De Loge van Marec en Kamagurka’ uit in de Sint-Jakobsstraat in Brugge.
Enthousiaste docente die heel sterk is met jonge kinderen. Sportief, nieuwsgierig, people pleaser, zorgzaam, mama van Wolf, geliefde van Robbe.
Joke D'Hondt start op 4-jarige leeftijd met dansen. Vanaf 2006 doet ze dit met heel veel plezier in Dancelot en in 2010 studeert ze af als Bachelor in Lichamelijke Opvoeding en Bewegingsrecreatie. Daarna volgt ze bij Fedes een Postgraduaat 'Instructor Dans'. Sinds 2015 is Joke de immer opgewekte ‘spring-in-het-veld’ in Dancelot die met veel passie zowel Kinderdans, Preklassiek en Klassieke Balletlessen geeft aan talrijke jonge kinderen.
Zorgzame kleuterjuf die na de schooluren meestal te vinden is achter een naaimachine. Heeft graag altijd en overal muziek op de achtergrond, verplaatst zich het liefst per fiets en houdt van dansen.
Janne is wel degelijk van Brugge – niettegenstaande wat haar achternaam doet vermoeden – en ze danst zelf al heel lang in Dancelot. Deze kleuterjuf in hart en nieren brengt bovendien deze gedrevenheid mee naar de danszaal. Janne geeft Kinderdans in Dancelot en ze brengt altijd de beste kinderboeken mee, die ze graag als start van haar les gebruikt om er wat in voor te lezen. Met dit verhaal wordt dan aan de slag gegaan om er samen met de allerjongste dansers een wondermooie dans van te maken. Janne is tevens bijzonder creatief met naald, draad en textiel en is hierdoor steeds actief bij de realisatie en productie van tal van kostuums voor de optredens van Dancelot. Janne is bovendien ook een creatieve én drijvende kracht in alle wonderlijke danskampen van Dancelot.
Gepassioneerde, lieve maar eveneens strenge balletdocente in Dancelot. Altijd op zoek om het traditionele Klassieke Ballet te combineren met grote en vloeiende bewegingen.
Silke Delrue volgt tijdens haar humaniora de Opleiding Dans aan het MUDA in Gent en zet daarna haar professionele dansopleiding verder aan het Koninklijk Conservatorium in Antwerpen. Tijdens deze studie werkt ze samen met verschillende gerenommeerde choreografen zoals Filip Van Huffel, Roberto Olivan, Marc Vanrunxt, Iris Bouche, Min Hee Bervoets en Pol Coussement. In 2014 studeerde zij af als danspedagoge aan de specifieke lerarenopleiding te Antwerpen en werkt ze freelance als danseres in onder meer Dancelot Cie-iT, Compagnie J, ‘Varieté aan Zee’ en heeft ze de leiding over de dansopleiding van het KTA in Brugge. Silke is tevens opgeleid als Contakids docente.
Contemporary Dance Princess, danser en dansdocente. Legt de nadruk op eigenheid, creativiteit en organische bewegingen.
Elise Matthys ontdekte op 14-jarige leeftijd de unieke wereld van de dans. Al snel had ze de dansmicrobe te pakken en nam ze steeds meer lessen, waaronder ook bij Dancelot. Daar kreeg ze de kans om zich verder te ontplooien als performer bij Dancelot Cie-iT, onder leiding van Charlotte Vander Zande. Na haar middelbare studies volgde Elise een vervolmakingsjaar dans aan het MUDA Kunsthumaniora in Gent. Daar genoot ze van een intensief opleidingsjaar vol dans. Hierdoor kon ze zich klaarstomen voor allerlei audities van gerenommeerde kunsthogescholen in het binnen- en buitenland. Na een geslaagde auditie vertrok Elise naar Rotterdam om daar de docent Dansopleiding te volgen aan Codarts, de internationale Hogeschool voor de Kunsten. Daar ontwikkelde ze zich in dans, als docent en op choreografisch vlak. Binnen de opleiding specialiseerde ze zich in de Hedendaagse Dans en floorwork. Dit deed ze onder andere door extra professionele lessen te volgen van docenten zoals David Zambrano en Peter Juhasz. Elise maakte de laatste jaren reeds eigen wedstrijdchoreografieën voor Dancelot dansers uit het opleidingstraject als voor haarzelf en wist hiermee meteen belangrijke prijzen te behalen op de grote concours. Zelf wordt ze geïnspireerd door het verbinden van verschillende kunstvormen. Deze inspiratie brengt ze graag over aan haar dansers om zo hun blik te verruimen. Binnen Elise haar lessen Hedendaags en Improvisatie in Dancelot wordt het verleggen van elk zijn/haar eigen grenzen nagestreefd via een individuele benadering.
Allround powerhouse. Teamspeler en steeds op de voorgrond. Gemotiveerde, toegewijde en bijzonder energieke danser die altijd voluit gaat, hoe vermoeiend of lastig het ook kan zijn. Pril choreografisch talent.
Zita Demarest (2000) was in haar kinderjaren een groot talent in competitieve gymnastiek. Op het juiste moment besliste ze echter om voluit verder te gaan in dans. Sinds haar dertiende komt ze naar Dancelot, waar ze al snel deel uitmaakte van de talentgroepen Dancelot Jong Talent, Jong Geweld en Dancelot Cie-iT. In 2017-2019 deed ze mee met Dancelot aan heel wat nationale en internationale wedstrijden, waar ze talrijke belangrijke prijzen won. Ze vond ook die choreografiemicrobe in haar en maakte zowel eigen solo’s als reeds enkele voor andere wedstrijddansers in Dancelot. In 2018 danst en speelt ze zichzelf in de bekroonde langspeelfilm 'Girl' van Lukas Dhont, gechoreografeerd door Sidi Larbi Cherkaoui. In 2019 was ze te zien in het unieke duet tussen mens en robot (Zita & Sky) in Belgium’s Got Talent met Dancelot Andlights. Daarnaast is ze lid van twee andere danscompagnies uit Gent en Brussel (CompAni-One en Comme’ilynn). Ze blijft zich verdiepen in haar dans, blijft workshops volgen om zo een breed pallet van danstechnieken en dansstijlen te ontdekken. Zita geeft zelf reeds lessen en workshops, veelal in floorwork en Modern Jazz en in Dancelot gaf ze reeds lessen 'Kracht en Lenigheid'. Dit alles combineert ze met een educatieve Bachelor in Geografie & Geomatica aan de Universiteit van Gent. Ze gaf jarenlang leiding in de scouts 39° FOS De Menapiërs. Haar les ‘Tricks & Turns’ bestaat uit uitdagende bewegingen die door iedereen aangeleerd kunnen worden, mits een goede basis aan kracht, danstechniek, een goede inzet en doorzettingsvermogen.
Creatieve lichtman. Vaste lichtkunstenaar sinds 2007 van Dancelot. Steeds vastberaden op zoek naar die perfecte lichtstand en naar nieuwe scenografische invalshoeken.
Kristof Van Eekelen startte zijn carrière bij de opleidingen LGO (Licht en Geluid Syntra West). Van daaruit kwamen tal van kleine projecten en evenementen tot stand waarbij hij telkens als lichtman centraal stond. Als freelance lichtoperator deed hij tal van musical producties waaronder, ‘Edith en Simone’, ‘Kuifje en de Zonnetempel’, ‘Grease’, ‘Annie’, ‘Elisabeth’, ‘Thanz Der Vampiren’ en ‘Fiddler In The Roof’. Hij was ook lichtman bij bekende groepen zoals Das Pop, Arid, Admiral Freebee, Hannelore Bedert,… en zorgt tevens voor mooi licht in de Ancienne Belgique. Kristof geeft zelf zijn passie voor het licht door als docent via de Opleiding Licht en Geluid (LGO). Als vaste lichtman voor Dancelot staat hij reeds bij elke voorstelling, project, Dancelot On Stage, Dancelot ETUDE,… met prachtig en creatief lichtontwerp klaar.
'Hand of The Queen' in Dancelot. Danser met een camera. Bezielde fotograaf, beeldkunstenaar en creatieve duizendpoot. Empathische teamspeler en mental coach. Houdt van dans, humor, muziek, schoonheid en beweging in het leven.
Michel Deveen behaalde een Master in Geografie en een tweede Master in Ruimtelijke Planning aan de Universiteit van Gent. Hij besefte evenwel al vroeg dat afwisseling en het verder verbreden van zijn eigen landschappen een creatieve noodzaak was. Hij combineerde al gauw zijn activiteiten in stedenbouw, stadsontwerp, -ontwikkeling en -architectuur met een bloeiende modellencarrière. Hij fotografeert al sinds zijn zestiende. Net door samen te werken met (inter)nationale topfotografen op talrijke sets (vóór de lens) begon niet alleen die artistieke kiem helemaal te ontluiken maar was (en is nog steeds) voor hem dé droomstage voor elke fotograaf ook een feit geworden. Hij volgde dan zes jaar Fotografie in avondonderwijs om technisch alles te beheersen, zowel in cameratechniek als in beeldbewerking om dan ook als freelance fotograaf zijn sporen te verdienen. Michel blijft zich steeds verdiepen en volgde onder meer verdere opleidingen voor audiovisuele toepassingen voor bewegend beeld en geluid (Adobe Première Pro – After Effects,… ). Gepassioneerd door de subtiele en poëtische signatuur van Dancelot is hij niet alleen de huisfotograaf maar ondersteunt hij reeds 12 jaar op alle mogelijke vlakken deze prachtige burcht. Als de wederhelft van het artistieke koppel Deveen-Vander Zande staat de 'Hand of The Queen' samen met Charlotte in voor de zakelijke en artistieke leiding van Dancelot en coacht hij mee de groepen uit het opleidingstraject.
Het Dancelot-team wordt bijkomend versterkt en aangevuld door tal van warme en toegewijde persoonlijkheden zoals onder meer Annemie Braet, de mama van Charlotte en rots in de branding in Dancelot, onze mooie danseressen die mee assisteren en helpen bij het aanleren van opgelegde solo’s (Ona Leupe & Manon Degroote), Sabrina Doom, Bernadette Becue, Hilde Jonckheere, Tamara de Buck,… alsook de talrijke medewerkers, ouders, sympathisanten en sponsors bij onze voorstellingen, kampen, wedstrijden en projecten, die allen zowel organisatorisch, creatief en logistiek dit hele gebeuren mee ondersteunen en hoger tillen. Grote dank daarvoor!